flag Судова влада України

Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел

Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46

Аналіз розгляду звернень громадян за 2019 рік (у порівнянні з 2018 роком) у Фрунзенському районному суді м. Харкова

Аналіз

розгляду звернень громадян за 2019 рік (у порівнянні з 2018 роком) у Фрунзенському районному суді м. Харкова

 

З метою забезпечення реалізації громадянами конституційного права на звернення із зауваженнями та пропозиціями, що стосуються діяльності суду, заявами або клопотаннями, щодо реалізації своїх прав та законних інтересів та скаргою про їх порушення, а також здійснення та забезпечення права кожного на доступ до інформації, що знаходиться у володіння суду, судом приймаються на облік та розглядаються звернення громадян (заяви, скарги, пропозиції) та запити на інформацію.

         Ведення діловодства за зверненнями громадян у Фрунзенському районному суді м. Харкова здійснюється у відповідності до Закону України «Про звернення громадян»,  Інструкції з діловодства за зверненнями громадян в органах державної влади і місцевого самоврядування, об’єднаннях громадян, на підприємствах, в установах, організаціях незалежно від форм власності, в засобах масової інформації,  затвердженої постановою Кабінету Міністрів України від 14 квітня 1997 року № 348.

Згідно вимог Закону України «Про звернення громадян»  громадяни України мають право звернутися до органів державної влади, місцевого самоврядування, об'єднань громадян, підприємств, установ, організацій незалежно від форм власності, засобів масової інформації, посадових осіб відповідно до їх функціональних обов'язків із зауваженнями, скаргами та пропозиціями, що стосуються їх статутної діяльності, заявою або клопотанням щодо реалізації своїх соціально-економічних, політичних та особистих прав і законних інтересів та скаргою про їх порушення.

Громадяни мають право викладати свої звернення в письмовій або усній формі у вигляді пропозицій (зауважень), заяв (клопотань) і скарг. Звернення, оформлені належним чином і подані до суду у встановленому порядку, підлягають обов'язковому прийняттю та розгляду.

Обов’язок  по веденню діловодства за зверненнями громадян  у суді  покладено  на  консультанта суду.

Усі пропозиції, заяви і скарги, що надійшли до суду, приймаються та централізовано реєструються у день їх надходження  в КП «Д-3» в журналі вхідної кореспонденції та журналі реєстрації пропозицій, заяв і скарг громадян. Кожній заяві, пропозиції, скарзі  присвоюється реєстраційний індекс, який складається  з початкової літери прізвища заявника та порядкового номера  звернення, яке надійшло.

 

Після реєстрації звернення, відповідальною особою проводиться візування документа, після чого голова суду встановлює особисту резолюцію та термін виконання документа.

Крім того у суді ведеться журнал особистого прийому громадян головою суду,  заступником голови суду та керівником апарату суду.

У суді дотримується, визначений законодавством, порядок формування справ за зверненнями громадян. Кожне звернення, пропозиція, скарга оформлюються у обкладинку із зазначенням усіх необхідних реквізитів та зберігається у відповідального працівника в хронологічному порядку.

У разі надходження повторних пропозицій, заяв і скарг, їм надається черговий реєстраційний індекс, а у відповідній графі журналу зазначається реєстраційний індекс першої пропозиції, заяви, скарги. На верхньому полі першого аркуша повторних пропозицій, заяв і скарг праворуч робиться позначка «ПОВТОРНО» і підбирається все попереднє листування.

Звернення одного й того ж громадянина з одного і того ж питання, що надіслані різними адресатам і надійшли на розгляд до однієї  й тієї ж організації (дублетні), обліковуються за реєстраційним  індексом першого звернення.

З метою оперативного розв’язання порушених у зверненнях питань, задоволення законних вимог заявників, реального поновлення порушених конституційних прав та запобігання таких порушень у майбутньому особою, відповідальною за ведення діловодства із зверненнями громадян та їх перевіркою, забезпечується кваліфікований, неупереджений, об’єктивний і своєчасний розгляд звернень громадян. Зміст окремих звернень доводиться до відома голови суду та керівника апарату суду для висвітлення та прийняття до уваги працівниками суду на оперативних нарадах.

При перевірці звернень громадян здійснюється всебічне, об’єктивне та повне з’ясування обставин викладених у зверненнях, відповіді надаються з дотриманням термінів, визначених Законом України «Про звернення громадян» та Законом України «Про доступ до публічної інформації».

У 2019 року до суду надійшло 15 звернень (9 заяв та 6 скарг): 10 звернень надійшло від громадян, 1 звернення направлено на адресу суду територіальним управлінням Державної судової адміністрації України у Харківській області, 1 звернення надійшло від Державної судової адміністрації України 1 звернення надійшло від Харківської міської ради відділ з питань звернень громадян, 2 звернення направлено на адресу суду Вищою радою правосуддя. Всі звернення розглянуті у встановлений Законом строк (6 звернень розглянуто у термін до 5 діб, 7  звернень розглянуто у термін до 15 діб, 2 звернення розглянуто у термін до 30 діб).

 

У 2018 року до суду надійшло 16 звернень 9 заяв та 7 скарг): 9 звернень надійшло від громадян, 1 звернення надійшло від юридичної особи, 3 звернення направлено на адресу суду територіальним управлінням Державної судової адміністрації України у Харківській області, 2 звернення надійшло від народних депутатів, 1 звернення направлено на адресу суду Вищою радою правосуддя. Всі звернення розглянуті у встановлений Законом строк (7 – у термін до 5 діб, 11 – у термін до 15 діб).

Жодна скарга, яка надійшла у 2019 році, не визнана судом обґрунтованою. Депутатські звернення до суду не надходили. Адвокатські звернення задовольнили та надали відповідь.

Організація роботи суду знаходиться під постійним контролем керівника апарату суду та голови суду. При здійсненні контролю за розглядом звернень головою суду звертається особлива увага на строки і повноту розгляду порушених питань, об’єктивність перевірки звернень, законність і обґрунтованість прийнятих за ними рішень, своєчасність їх виконання і направлення відповідей заявникам.

Також в суді розміщено для огляду та використання необхідні для громадян довідкові матеріали, що знаходяться у приміщенні суду та на офіційному сайті (зразки заяв, розрахункові рахунки по сплаті судового збору, штрафів, графіки роботи суду, прийому громадян та інше).

Працівники суду постійно приділяють увагу всебічному, кваліфікованому  та своєчасному розгляду звернень громадян та юридичних осіб, покращенню  якості перевірок. При цьому консультант суду  відповідним чином  реагує на  звернення громадян, аналізує характер питань, зачеплених у заявах та  скаргах та застосовує заходи  по усуненню причин, які породжують скарги.

 

        

                                                                   

 

              Керівник апарату

Фрунзенського районного суду                                                     Г.М. Дудка

                  м. Харкова